prof. ucz. dr hab. Marzena Błasiak-Tytuła

Neurologopedka, językoznawczyni i glottodydaktyczka.

Pracuje w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie na stanowisku profesora. Jest dyrektorką Centrum Badań nad Integracją i Edukacją Migrantów i kierowniczką studiów podyplomowych Nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego w UKEN oraz członkinią Zespołu Języka Polskiego poza Granicami Kraju Rady Języka Polskiego oraz członkinią Polskiego Towarzystwa Logopedycznego.

W badaniach naukowych koncentruje się przede wszystkim na rozwoju mowy dzieci wielojęzycznych oraz na diagnozie i terapii dzieci z zaburzonym rozwojem wychowywanych w wielojęzyczności.

Jest autorką publikacji naukowych na temat rozwoju mowy dzieci wielojęzycznych, diagnozy i terapii logopedycznej w sytuacji wielojęzyczności, m.in. książki „Mowa dzieci dwujęzycznych. Norma i zaburzenia” (2019) oraz „Elementarza. Podręcznika do nauki czytania dla dzieci z Ukrainy (wydanego przez Fundację FINE przy współpracy z UNICEF, 2022).

W latach 2022-2023 zrealizowała również projekt badawczy sfinansowany przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej: „Wczesne etapy rozwoju dwujęzyczności dzieci ukraińskich w polskich przedszkolach”.

Pracuje z dziećmi z zaburzeniami rozwoju (z alalią/DLD, autyzmem, zespołem Aspergera, afazją, dysleksją oraz z zespołami genetycznymi).

Prowadzi: 

  • diagnozę i terapię neurologopedyczną;
  • diagnozę Neuroflow®,
  • terapię manualną
  • elektrostymulację obszaru ustno-twarzowego;
  • turnusy terapeutyczne z dziećmi polskiego pochodzenia wychowującymi się za granicą;
  • zajęcia języka polskiego jako obcego/drugiego dla dzieci cudzoziemskich w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.

Jest współzałożycielką serwisu z pomocami dydaktycznymi i terapeutycznymi Lomowa 

ELEMENTARZ. PODRĘCZNIK DO NAUKI CZYTANIA 
DLA DZIECI Z UKRAINY
PIERWSZE KROKI W NAUCE MÓWIENIA I CZYTANIA PO POLSKU - WEBINAR